Department of Architecture Forum - Assiut University


 
بوابة المنتدىالرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 خواطر النتيجه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: خواطر النتيجه   10/03/09, 10:34 am


فضفضة
حسنا لقد ظهرت النتيجة ............ !!
ما ستقرأه الآن هو تخاريف شخص أصابته صدمة من النتيجة ............ فقرر أن يسترسل في كلام قد يكون غير مترابط أصلا ............ فإذا كان عندك شيئا أخر مهم ............ أرجوك اذهب وأفعله ............ لا تضيع وقتك هنا ............ !!
نتيجة مع مرتبة الشرف ............!!
راجعت نتيجتي المعلقة علي كشف النتائج جيدا ............ وقلبي يخفق بقوة ............ ربما لأتأكد أنني أنا احمد محرم ............ ولا احد غيري هو من حصل علي هذه النتيجة ............ دون أن تكون هناك شبهه خطا في الرصد أو تشابه سخيف في الأسماء ............ لا تتعجب ............ فلم أكن أتوقع مطلقا مثل هذه النتيجة بعد كل هذا الإهمال ............ والمرض ............ والتعب ............ والتقصير ............ وكل ما يمكن أن تتخيله أن يكون كفيلا بان أتحمل الترم بأكمله ............ وأعيد السنة بين صفوف الطلاب مرة أخري ............ لكني دائما وأبدا أقول ............ إن الدفعة دي وشها حلو عليا ............ خصوصا بعض الناس ............ اللي فعلا بعزهم معزه غير عاديه ............ واحمل لهم بين طيات قلبي ............ وجنبات صدري ............ الكثير والكثير من مشاعر الاحترام والاهتمام ............ مع إنهم ميعرفوش ده ............ أخيرا ابتسمت بعد أسابيع من القلق الممتد من نهاية الامتحانات حتى هذا اليوم ............ فبهذا اليوم تحديدا تنغلق صفحتي الدراسية في ذلك الترم ............ وتبدأ آخر الصفحات الجامعية ............ اعرف عنها القليل واجهل عنها الكثير ............ من الكلية إلي العمل إلي الزواج ............ إلي ............ إلي ............ إلي ............ وهكذا زملائي وزميلاتي ............ إنها آخر صفحات نقضيها سويا في ذلك العام ............ الذي ينتهي سريعا ............ فهل أحسستم بذلك ؟ ............ !!
- مبارك يا عزيزي !!
هكذا جاءتني التهنئة عبر أثير الهواتف المحمولة مفمعه بحنان والدتي وسعادتها اللانهائية الممتزجة بعبارات الحنين
- أتمني أن أكون قد أسعدتك
قلتها علي سبيل الدعابة فقالت لي في حنان أكثر:-
- سوف يكلفني هذا ثمن جائزة حقيقة تستحقها
فقلت لها :-
- ليس أجمل من شعورك الداخلي بانجاز عمل ما إلا الاهتمام الذي تمنحيني إياه بين المحيطين بي انه شعور يساوي الدنيا وما فيها .
وانتهي حديثا المفعم بالتهنئة ............ ثم توجهت لكافتيريا الكلية ............ تدنو مني وأدنو منها في تؤده ............ إنها المرة بعد الألف التي ادخلها فيها كطالب بين هتافات التهنئات ............ وصراخات الرسوب ............ ودموع الأمل في الأفضل ............ حسنا إنها دائرة الحياة ............ تحتم علي أن اخرج من هنا ليحل محلي فتي أو فتاه أخري ............ ربما لا تقل عني جنونا أو تهورا !! ............ وربما تغلف حياتها الأسرار الغامضة مثلي تماما !! ............ من يدري ؟ !!
كانوا يجلسون هناك علي المائدة المعتادة وإذ بي اقترب منهم فصاح احدهم :-
- ناجح آخر أيها السادة !!
رفعوا أنظارهم نحوي ............ فتبسمت ساحبا مقعدا من البلاستيك الأبيض ............ سرعان ما احتواني بين مسنديه المريحين ............ ثم أسندت رأسي إلي الخلف قليلا ............ وأرخيت جسدي كله ............ وأطلقت لخيالي العنان ............ نعم لقد فعلتها مرة أخري ............ لكن لحظة إنهم يأكلون نفس نوع الطعام ............ لهم عقل و عينين وأذنين وانف وفم وذراعين وقدمين ............ أي أنهم لا يزيدون عني في شيء ............ بل والأكثر مرارة ............ بعضهم اصغر مني سنا ............ مهلا سيدي ............ أنا لا أتحدث عنك بالطبع ............ بل أتحدث عن هؤلاء الأبطال في أي مجال ............ ليس عن دفعتي العزيزة ............ بل أتحدث عن هذا الشاب الياباني الذي أخترع تلك الدائرة الكهربية المذهلة والتي تساعد على صنع مثيل لأجهزة أمريكية غالية الثمن بأسعار زهيدة ............ أتحدث عن هذا المصمم الذي قام وحده بعمل هذا الانيميشن الرهيب ............ وحصد الجائزة الأولى ............ وجعل الناس تنظر له في انبهار ............ وهو في عامه الواحد والعشرين فقط ............ أتحدث عن اينشتاين ونجيب محفوظ وغيرهم كيف فعلوها .. ؟؟!! .. ............ كيف صاروا هكذا . .............. ولماذا أنا عاجز تماما أن أصبح بطلا .............. لا اعرف لماذا أشعر وكأن هناك من يصفعني على - قفايا - كلما قرأت أو سمعت عن شاب يفعل شيئا مثيرا ............ اخترع اختراعا ............ ألف كتابا أنتشر سريعا ............ أحرز بطولة رياضية ............ يهتفون له الناس في كل مكان ............ ينظرون له في أعجاب ............ وأنا أقصى ما أستطيع أن افعله أن أكون من المهللين ............ أو فلأصمت ولأنزوي جانبا أفكر فيما أفكر فيه الآن ............ والمشكلة أن الصفعات لا تتوقف أبدا ..!!
بعد فوز مصر على الكاميرون ............ كم تمنيت أن أكون من بين لاعبي المنتخب ............ لاقف وانظر إلى إعجاب وحب الناس لي ............ دعك من الــ 2 مليون جنيه التي سآخذها عند عودتي ............ يا سلام ... مفيش أجمل من كدا ............ لعب وفلوس وشهرة ............ يا حلاوة ............ هكذا تخيلت نفسي ............ دعك مما في الأمر من نرجسية مطلقة بان أكون أنا كل شيء وافعل كل شيء ............ دعتي أعيش اللحظة من فضلك ............ لا داعي لهذه الملاحظات السخيفة الآن ..!! ............ المهم ............ ثم ارفع الكأس بدلا من أحمد حسن ............ وأحوز على إعجاب خبراء الكرة بدلا من حسن شحاتة ............ نعم فقد تخيلت نفسي أن أكون مكان المدرب كذلك !! ............ ثم أخطف الكأس ممن يمسكه - المفروض أنا - وأجري به ............ وأذهب به إلى الجماهير ثم إلى الكاميرا ............ اه طبعا ............ ولا أنسى أن اقبل الدبلة أو الخاتم في يدي ............ بالرغم من أني ليس عندي زوجة ............ ولا خطيبة ............ ولا حتى حبيبة ............ اللهم إلا إذا قررت ( س ) أن تتراجع عن جملتها اللعينة ............ "خلينا اخوات أحسن " !!
إحساس جميل أن تكون بطلا ............ لكن المشكلة أنني اكتشفت ............ أنني لا أحب في الموضوع إلا لحظة النجاح واختطاف إعجاب الناس ............ دعك من كون الفكرة نفسها طفولية إلى حد كبير ............ فأنا أريد أن أكون بطلا في اي مجال ............ لا يهم ما هو طالما أنني سأنتزع حب وإعجاب الناس ............ مع القليل من أموالهم كذلك ..!! ............ فلا تفرق معي إن كنت بطلا عن طريق كرة القدم أو الطب أو الفيزياء أو البرمجة أو التصميم ............ المهم أن أكون بطلا تفتخر بي ( س ) أمام الجميع ............ هذا إن تراجعت عن جملتها اللعينة .. "خلينا اخوات أحسن "!!
مع كل هذا التفكير والتخيلات ............ أكتشف أنني إنسان عادي جدا للأسف ............ ربما مازلت مراهقا كذلك ............ بالظبط مثل المراهق الذي يتخيل كيف سينقذ حبيبته من وسط أهوال نيران الغابات والأسود والثعابين والتماسيح ............ وكيف ستحتمي به من هذه الأهوال ............ وهو كالبطل يقتل الأسود ............ يطفئ النيران ............ يفتك بالتماسيح ............ ولا يخرجه من تخيلاته إلا (س) ............ عندما تقول له أمام الجميع " خلينا اخوات أحسن " !!
أحيانا أخرى أتخيل أن أكون بطل من نوع أخر ............ أتخيل مثلا أن أظهر في برنامج من سيربح الــ 10 مليون ............ نعم هم 10 مليون طالما أنني أنا المتسابق ............ ثم يسألني جورج قرداحي السؤال تلو الآخر ............ وانا أجيب قبل حتى ان تظهر الاختيارات على الشاشة .. !! ............ ويسألني سؤاله السخيف "جواب نهائي ؟" ............ فأجيبه بملل " ايوه يا عم نهائي أنت مبتفهمش ولا إيه " ............ فيتقبل دعابتي السمجة بضحك ............ ويقول جواب صحيح ............ ثم يظل يمدح في ذكائي بعد كل سؤال ............ ثم في تواضع كبير مني اقول "عارف عارف ..انا عبقري " ............ وهكذا حتى اصل إلى سؤال الــ 10 مليون ............ فأطيل التفكير ............ فيفرح جورج قرداحي ظنا منه باني لا اعرف الإجابة ............ فأطلب الاتصال بصديق فيزداد فرحه أنني لا اعرف الإجابة ............ فيسألني من تريد ان تطلب ............ فأجيبه أريد أبو ( س ) .. فيخبرني بان أمامي 30 ثانية فقط ............ !!
يرد علي أبو ( س ) ويقول :-
- اسأل السؤال بسرعة يا محرم
فأقول له :-
- لا يا عمي انا عارف الإجابة من زمان انا بتصل بيك علشان أطلب إيد ( س )!!
فيرد غاضبا :-
- على الهوا يا بني .. انت عبيط ولا إيه ..
فجأة تاخد ( س ) السماعة من إيد باباها وتقولي موافقة يا محرم موافقة ... إحنا من النهاردة مش إخوات ابدا ..!!
أبعد عن رأسي فكرة انها وافقت الان ............ فقط بعدما عرفت انني أصبحت مليونير ............ وأعود إلى جورج قرداحي بعد أن أصابه حالة الذهول من عبقريتي ............ وأجيبه على السؤال أبو 10 مليون والذي كان يقول :-
من الذي أحرز هدف الفوز لمصر في نهائي أمم إفريقيا 2008 ؟
1 - عمرو ذكي 2- عماد متعب 3 - ابو تريكة 4 - محرم
فأجيب وأنا مطمئن أنه محرم طبعا !! ..
فيصرخ فرحا ويعطيني ال 10 مليون جنيه كاش متجمديين في إيدي ............ يااااااااااااه على الأحلام ............ !!
ولأنني أحب نفسي كثيرا ............ ولا اقبل ابدا أن أكون إنسان عادي ............ فدائما ما أحاول أن أجد لنفسي المبررات ............ أحاول ان اقول أن هؤلاء الشخصيات ............ تم الاهتمام بهم منذ ان كانوا صغارا ............ ولكني أعرف أن هذا غير صحيح في كثير من الحالات ............ فأقول ان لديهم الأموال والإمكانيات ............ ولكن هذا أيضا غير صحيح في كثير من الحالات ............ اما أسخف تبرير أجده لنفسي ............ إذا كان صاحب الإنجاز أكبر مني سنا ولو بشهرين فقط ............ فاقول لنفسي أنه أكبر مني وعندما اصل لسنه سأكون قد صنعت المعجزات !! ............ وكأني سأفعل في الشهرين ما لم افعله خلال الـست وعشرون عاما الماضية من عمري !! .............. تبا !! ............ فلأعود لتخيلاتي ............ على الأقل هي تمنحني وقتا ممتعا !!
لكني اكتشف بعد كل هذه التخيلات ............ أنني مجرد إنسان عادي ............ دائما انا من الجمهور الذي يشجع ............ او القراء الذي يقرأون الكتاب ............ أو ممن يستخدمون هذا الاختراع ............ لم أكن يوما ............ لا أنا اللاعب ............ ولا المؤلف ............ ولا المخترع ............ وللأسف أنه دائما وأبدا ............ ستظل ( س ) مصرة على ............ أن نكون إخوات أحسن ............ !!
مع خالص تمنياتي للفرقة التانية والتالته وبقؤلهم
بالنجاح والتوفيق
دايما ان شاء الله
ومع خالص تمنياتي لسنه اولي بالذات وبقؤلهم
بالنجاح والتوفيق دايما ان شاء الله ويارب تحبوا القسم دايما
اما سنه رابعه فانا مش عارف اقؤلهم ايه لكن بقؤلهم
لو الزمان يرجع بيا وراء كنت اتمني اني ابقي معاكم
من اول ما دخلتوا اعدادي لان فعلا وشكم حلو اوي عليا
وبقولكم ربنا يوفقكم ويكرمكم ويسعدكم ويبسطكم ويهنيكم ويطولكم كل حاجه بتتمنوها امين يارب العالمين
زميلكم العزيز
احمد محرم



عدل سابقا من قبل ah777ed في 11/03/09, 01:12 am عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
saad
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 199
العمر : 29
بلدك : مصر
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 3267

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   10/03/09, 11:05 am

أيه يا بنى انت شاعر ولا أديب
بس بجد انا فرحانلك جدا
مبروك والف مبروك عليك وعلينا كلنا وكل الدفعات
وما زالت سلسلة معجزات دفعة رابعة مستمرة مع أحمد محرم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
safaa 3abbas
.
.


انثى
عدد المساهمات : 2103
العمر : 29
بلدك : أسيوط_القاهرة
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
. :
جنيه مصري : 3760

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   10/03/09, 11:11 am

ماشي يا عم الفضفضة
الف مبروك ويا رب نتخرج على خير
و يكون فعلا وشنا حلو عليك ولو اننا دفعة نحس ما شاء الله ههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   10/03/09, 11:18 am

saad كتب:
أيه يا بنى انت شاعر ولا أديب
بس بجد انا فرحانلك جدا
مبروك والف مبروك عليك وعلينا كلنا وكل الدفعات
وما زالت سلسلة معجزات دفعة رابعة مستمرة مع أحمد محرم

ههههههههههههههههههههههههههههه
جامده يا سعد
ياعم ربنا يكرمك ويخليك لينا كلنا
وانا والله كمان فرحانلك
وبقؤلك الف مبروك
وربنا يوفقك دايما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
eng_fatma a7mad
مشرفة المنتدى العام
مشرفة المنتدى العام


انثى
عدد المساهمات : 3560
العمر : 26
بلدك : أسيوط
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
. :
جنيه مصري : 11874

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 06:54 am

الف الف مبروك يا بشمهندس على النتيجه وربنا يتم عليك الفرحه بالترم التانى
وكمان ربنا ان شاء الله يوفقك فى حياتك العمليه

لم أكن يوما ............ لا أنا اللاعب ............ ولا المؤلف ............ ولا المخترع ............


ليه بقى متبقاش واحد منهم؟؟؟
اقلك ليه
علشان دايما بتخلى كلمه الفشل على لسانك
مع انك بجد لو اصريت هتكون حد كويس جدا
ربنا يوفقك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.3marh.mam9.com
Sara.A.S.M
مدير المنتدى
مدير المنتدى


انثى
عدد المساهمات : 1795
العمر : 30
بلدك : مصـــــــــــر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 4582

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 08:31 am

اما سنه رابعه فانا مش عارف اقؤلهم ايه لكن بقؤلهم
لو الزمان يرجع بيا وراء كنت اتمني اني ابقي معاكم
من اول ما دخلتوا اعدادي لان فعلا وشكم حلو اوي عليا





ألف مبرووووووووووووووووووووك يامحرم وربنا يكرمك عشان تعرف ان وشنا فعلا حلو عليك .... عقبال الترم التاني ان شاء الله ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 09:50 am

safaa 3abbas كتب:
ماشي يا عم الفضفضة
الف مبروك ويا رب نتخرج على خير
و يكون فعلا وشنا حلو عليك ولو اننا دفعة نحس ما شاء الله ههههههه

ميرسي جدا يا صافي
وبجد وشكم حلو عليا
اما قصه نحس دي فانا مش مصدقها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 09:52 am

فاطمة أحمد جابر كتب:
الف الف مبروك يا بشمهندس على النتيجه وربنا يتم عليك الفرحه بالترم التانى
وكمان ربنا ان شاء الله يوفقك فى حياتك العمليه

لم أكن يوما ............ لا أنا اللاعب ............ ولا المؤلف ............ ولا المخترع ............


ليه بقى متبقاش واحد منهم؟؟؟
اقلك ليه
علشان دايما بتخلى كلمه الفشل على لسانك
مع انك بجد لو اصريت هتكون حد كويس جدا
ربنا يوفقك

ميرسي جدا يافاطمه انا مش عارف اقؤلك ايه اما بالنسبه لردك فانا فعلا دايما حاطط كلمه الفشل دي علي لساني
فدي انا مصدقك فيها
اما اني لو بجد اصريت هكون حد كويس
فدي بقي اللي مش مصدقها
لكن
نو تعليق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 09:54 am

eng.sarah-3bdul3aleem كتب:
اما سنه رابعه فانا مش عارف اقؤلهم ايه لكن بقؤلهم
لو الزمان يرجع بيا وراء كنت اتمني اني ابقي معاكم
من اول ما دخلتوا اعدادي لان فعلا وشكم حلو اوي عليا





ألف مبرووووووووووووووووووووك يامحرم وربنا يكرمك عشان تعرف ان وشنا فعلا حلو عليك .... عقبال الترم التاني ان شاء الله ...

ميرسي جدا ياساره
وانا فعلا عارف ان وشكم حلو عليا اوي
وانا بتفائل بيكم جدا
كل ما اشفكم بجد
ربنا يوفقك انتي كمان
ويبسطك دايما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
r.sh.a
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 28
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7094

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 11:15 am

اما سنه رابعه فانا مش عارف اقؤلهم ايه لكن بقؤلهم
لو الزمان يرجع بيا وراء كنت اتمني اني ابقي معاكم
من اول ما دخلتوا اعدادي لان فعلا وشكم حلو اوي عليا
وبقولكم ربنا يوفقكم ويكرمكم ويسعدكم ويبسطكم ويهنيكم ويطولكم كل حاجه بتتمنوها امين يارب العالمين


على فكرة مفيش حاجة ببلاش يعني عاوزين الحلاوة ولا نجاحك كدة هيعدي بلوشي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 11:30 am

r.sh.a كتب:
اما سنه رابعه فانا مش عارف اقؤلهم ايه لكن بقؤلهم
لو الزمان يرجع بيا وراء كنت اتمني اني ابقي معاكم
من اول ما دخلتوا اعدادي لان فعلا وشكم حلو اوي عليا
وبقولكم ربنا يوفقكم ويكرمكم ويسعدكم ويبسطكم ويهنيكم ويطولكم كل حاجه بتتمنوها امين يارب العالمين


على فكرة مفيش حاجة ببلاش يعني عاوزين الحلاوة ولا نجاحك كدة هيعدي بلوشي

ههههههههههههههههه
يانهار ازرق يا جدعان
ماشي ياستي
اللي تؤمري بيه اجيبهولك
بس كده واعمل هيصه كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
r.sh.a
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 28
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7094

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 11:41 am

بص بما ان انت طلعت زوق واحرجتني
متفتكرش اننا هنعفيك بس هنخفف الموضوع
...................يلا حاجة سهلة موت
مصاضات لكل الدفعة
اما حكايه الهيصة فدي ترجعلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 11:45 am

r.sh.a كتب:
بص بما ان انت طلعت زوق واحرجتني
متفتكرش اننا هنعفيك بس هنخفف الموضوع
...................يلا حاجة سهلة موت
مصاضات لكل الدفعة
اما حكايه الهيصة فدي ترجعلك

مصاصات لكل الدفعه ليه
وبعدين هجيب مصاصات لمين ولا لمين
علي العموم
دي سهله فعلا وبسيطه
وهجيب مصاصات لكل الدفعه
او اجيب كرتونه مصاصات لكل واحد
وعليها لبن نيدو هديه
فاكره الانسان بتاعك اللي عليه كتالوج ؟ !!!!!!!!!!!!!
ههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
r.sh.a
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 28
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7094

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 11:57 am

انا غلطانه ده انا اخترتلك ارخص حاجة في الكافيتريا
بس ملحوقه
واحدة جالكسي لكل واحد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:02 pm

r.sh.a كتب:
انا غلطانه ده انا اخترتلك ارخص حاجة في الكافيتريا
بس ملحوقه
واحدة جالكسي لكل واحد

لا المصاصات احلي
خلينا في المصاصات
اسهل وارخص
وبتاخد وقت علي ما تخلص
لكن اللي بتحكي عنه ده انا معرفهوش
ووواضح كده انه غالي جدا
بس طبعا ميغلاش عليكي حاجه
وعلشان كده هجيب للدفعه كلها مصاصات
واجيبلك انتي الكائن العجيب ده
بشرط ان المصاصات كلها تبقي علي حسابك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
r.sh.a
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 28
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7094

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:17 pm

هاهاهاهاهاها
لا دا انت متعرفنيش
عموما
انا موافقه على انك تجيب الكائن الغريب( شيكولاته ) وسيبك من موضوع الدفعة ده
اللي عايز حاجة ييجي يسأل عليها
وهقلك مبروك بهد الكائن الغريب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nada aly
مشرف سابق
مشرف سابق


انثى
عدد المساهمات : 1563
العمر : 27
بلدك : Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5466

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:26 pm

الف مليون مبروك ويارب دايما كده يكرمك
ومش سنة رابعة بس اللي وشها حلو عليك ده كمان المنتدى ليه بس سنة فده وشه حلو برده عليك
وياريييييييييت كلمة فشل دي شيلها خالص من حياتك وياريت كمان تكون ثقتك بنفسك اكتر من كده وربنا يسعدك دايما ويوفقك في حياتك العلمية والعملية ان شاءالله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:39 pm

r.sh.a كتب:
هاهاهاهاهاها
لا دا انت متعرفنيش
عموما
انا موافقه على انك تجيب الكائن الغريب( شيكولاته ) وسيبك من موضوع الدفعة ده
اللي عايز حاجة ييجي يسأل عليها
وهقلك مبروك بهد الكائن الغريب

ميرسي ميرسي ميرسير
وانا موافق
وهجيبهالك لحد عندك
يوم السبت ياستي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
r.sh.a
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 28
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7094

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:43 pm

بس اوعى تجيب دي وتنسى اللوحات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:45 pm

nada aly كتب:
الف مليون مبروك ويارب دايما كده يكرمك
ومش سنة رابعة بس اللي وشها حلو عليك ده كمان المنتدى ليه بس سنة فده وشه حلو برده عليك
وياريييييييييت كلمة فشل دي شيلها خالص من حياتك وياريت كمان تكون ثقتك بنفسك اكتر من كده وربنا يسعدك دايما ويوفقك في حياتك العلمية والعملية ان شاءالله

ميرسي جدا يا ندي والف مبروك ليكي انتي كمان
وفعلا عندك حق انا نسيت ان المنتدي وشه كان حلو عليا بردو
مع اني والله من المؤسسيين ليه في الاصل
افتكر زمان كنت انا واحمد جمال وسعد قاعدين بنقول بعد ما عملنا المنتدي ياتري كام واحد هيخش
ساعتها كنا بنضحك علي نفسنا وندخل نكتب مواضيع ونرد عليها ومكناش متخيلين ابدا
ان هيجي يوم يبقي فيه العدد ده كله والمواضيع دي كلها
واضح ان كل رد بتكتبيه بيفكرني بحاجات حلوه جدا يا ندي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedmoharram
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 1223
العمر : 33
بلدك : الاقصر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3429

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:48 pm

r.sh.a كتب:
بس اوعى تجيب دي وتنسى اللوحات

لوحات !!!
لوحات ايه ؟ !
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nada aly
مشرف سابق
مشرف سابق


انثى
عدد المساهمات : 1563
العمر : 27
بلدك : Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5466

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   11/03/09, 12:52 pm

الله يبارك في حضرتك
وجزاك الله خيرا ويارب دايما تفتكر الحاجات الحلوة وده بس من ذوق حضرتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng yota.E
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1126
العمر : 26
بلدك : مصر
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 4114

مُساهمةموضوع: رد: خواطر النتيجه   12/03/09, 08:57 am

لكني اكتشف بعد كل هذه التخيلات ............ أنني مجرد إنسان عادي ............ دائما انا من الجمهور الذي يشجع ............ او القراء الذي يقرأون الكتاب ............ أو ممن يستخدمون هذا الاختراع ............ لم أكن يوما ............ لا أنا اللاعب ............ ولا المؤلف ............ ولا المخترع ............

اولا:لا طبعا انت مؤلف كبير جدا وحنا اللي بنشجعك واحنا من قرائك ولازم تصدق دا وان مكنش كتير فأنا عن نفسي بقولك انت موهوب جدا في الكتابه واسلوبك رائع وبحب اقرأقصصك جدا يعني اهو مش من الجمهور ولا حاجه
ثانيا الف مليوووووووووووووون مبروك وان شاء الله تنجح في حياتك كلها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
خواطر النتيجه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Department of Architecture Forum - Assiut University :: المنتدى العام :: قسم الترفية والمواضيع الخفيفة-
انتقل الى: