Department of Architecture Forum - Assiut University


 
بوابة المنتدىالرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 حقا الشرطة فى خدمة الشعب

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
safaa 3abbas
.
.


انثى
عدد المساهمات : 2103
العمر : 29
بلدك : أسيوط_القاهرة
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
. :
جنيه مصري : 3760

مُساهمةموضوع: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   29/12/09, 02:47 pm

ألسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكو يا جماعة
فى قصة ظريفة اسمها ( موبايلى اتسرق يا رجاله ) قريتها والله ظريفة
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

مواطن راح القسم عشان يبلغ عن سرقة موبايله,وأول ما قرب من القسم أعد يفكر ويقول في سره ( جايلك يا حكومة[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] عشان تخديلي حقي, ولما نشوف يا حرامي يا نشال يا ابن ال......... يالي فاكر إنك هتنجو بفعلتك الدنيئة دي, إنت فاكر إن البوليس نايم علي ودانه , دول هيجيبوك حتي لو رحت آخر بلاد العالم[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]).
ولما وصل القسم راح للعسكري إلي واقف وقاله (لو سمحت عاوز أقابل الباشا الظابط).


العسكري : نهارك زي الطين يا مواطن[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

المواطن (وهو مستغرب)[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]: فيه إيه بس يا عسكري , أنا هبلغ عن سرقة موبايل

(العسكري يقفش المواطن من قفاه[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] ويقوله):وكمان بتسرق موبايلات تعالى قدامي يا حرامي .....دا إنت نهارك مش فايت .

المواطن: إيه يا عم إنت , أنا إلي اتسرقت وجاي أبلغ عن سرقة موبايلي .

العسكري: دا برضه ميمنعش إن نهارك زي الطين[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

المواطن: طب أنا عاوز أخش أقابل البيه الظابط

العسكري: طب لحظة واحدة لما أشوف الحالة النفساوية للباشا , وإذا كان مستعد يقابل حد ولا لأ.......... كتكو نيلة في أشكالكوا[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

وبعد عشر دقائق العسكري يروح للمواطن ويقوله بصوت واطي:خلي بالك البيه دلوقتي العفاريت بتتنطط في وشه[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] , يعني حاول تقصر معاه.

ويدخل المواطن غير مبالي بالكلام إلي العسكري قالهولو [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]ويقول للظابط : أهلا يا باشا.

الظابط وهو متنرفز[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]: خلص يلا ,إنت هتصاحبني عايز إيه؟

المواطن يتعجب ويقول في سره( إيه ده هو أنا في قسم ولا في مدبح؟[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]), وبعدين يكمل كلامه: والله يا باشا أنا كنت عاوز أبلغ عن موبايلي إلي اتسرق.


الظابط:وإيه المطلوب مني ,أجيبلك موبايل غيره ولا عاوزني أعمل ايه, ولاانتوتضيعوا موبايلاتكوا وتيجو تقرفوا أهالينا هنا [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

المواطن وقد بدا عليه الإضطراب[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]: هو....هو.......أنا انا..........

الظابط: ما تنطق ياض [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]مش فاضيبن ليكو, ولا تحب أجيبلك حد يخليك تتكلم........ياعسكري يا عسكري.

العسكري:تمام يا باشا

الضابط: الواد ده شكله سوابق خده علي الحجز يا عسكري[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

المواطن بأعلي صوته[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]: خلاص هعترف يا باشا ... هقول علي كل حاجة[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

الظابط: خلاص يا عسكري سيبه.

المواطن : يا باشا أنا كنت راكب الميكروباص , وكنت مطلع الموبايل عشان أسمع عليه نغمة جديدة [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة],لسه نازلا السوق يا باشا, وكنت بقي آعد مستمخ مع نفسي وعمال أطنطط مع النغمة[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] ....شوية يمين......وشوية شمال, لغاية ما السواق قاعد يزعقلي[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] وقالي : وطي البتاع ده مش عارفين نسوق يا كابتن...........

الظابط وهو جايب آخره: هو أنت هتحكيلي قصة حياتك ما تخلص ياض.

المواطن: خلاص يا باشا آخر حته, وبعد ما نزلت من الميكروباص بأحط ايدي في جيبي ملقتش الموبايل[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

الظابط:طب مبتشكش في أي حد.

المواطن: أنا بأشك في السواق.

الظابط: خلاص روح إنت ولو في أي جديد هنبعتلك[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].
.

.
.
.
يتبع [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
safaa 3abbas
.
.


انثى
عدد المساهمات : 2103
العمر : 29
بلدك : أسيوط_القاهرة
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
. :
جنيه مصري : 3760

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   01/01/10, 12:21 pm

يوم ورا يوم وشهر ورا شهر, والظابط مبعتش للمواطن, فقال يمكن نسي ,لما أروح أشوف ايه الحكاية.
راح للقسم ودخل للظابط : إزيك يا باشا[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] إنت فاكرني .


الظابط:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] إنت شكلك مش غريب عليه .

المواطن :أنا إلي جتلك من كم شهر عشان موبايلي اتسرق.

الظابط: طب وايه المطلوب مني[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]؟

المواطن:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] مش إنت قولتلي إن إنتو هتبعتولي لما تلاقوا السواق.

الظابط:فاكر رقم المحضر إلي أنت عاملته.

المواطن: طبعا يا باشا.

ولما المواطن قال للظابط رقم المحضر, الظابط يفتح المحضر القديم.........ويقول للمواطن:طب يا سيدي مش إنت اشتريت موبايل جديد.

المواطن : آه يا باشا, موبايل بكامرتين كمان[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة].

الظابط: طب نكمل المحضر بتاعك..........(سرق موبايل المواطن فلان الفلاني في يوم كذا في ساعة كذا, وبعد سؤال المجني عليه عن من يشك فيه,قال: السواق, ولكن لأن بعد الظن إثم فإن المواطن تراجع عن أقواله السابقه,وندم علي شكه في السواق واعترف إنه هو إلي أهمل في موبايله ,وهو إلي ضيعه,مش حد سرقه منه.....وبسؤال المواطن عن امتلاكه لموبايل جديد, أجاب :نعم............فطالما جاب واحد جديد ,فليه يقرف أهلنا وييجي يسأل عن الموبايل القديم.........وقفل المحضر في ساعته وتاريخه).

الظابط للمواطن: تعال امضي علي أقوالك.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AhMaD JaMaL
مدير المنتدى
مدير المنتدى


ذكر
عدد المساهمات : 3816
العمر : 29
بلدك : قنا
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 14147

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   01/01/10, 11:24 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شكلك هتمضي على اقوالك يا صفاء

-------------------------------------------
<br>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://3marh.mam9.com
مسلمه
.
.


انثى
عدد المساهمات : 1006
العمر : 25
بلدك : مصر
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 9321

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   02/01/10, 06:42 am

تمام يا افندم

البت دى هى اللى قالت كل الكلام ده

وانا مستعده اشهد وابصم بالسبعه وخمسين ونص وتلات تربع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الاء ابو الفتوح محمد
مشرفة منتدي التخصصات
مشرفة منتدي التخصصات


انثى
عدد المساهمات : 1025
العمر : 26
بلدك : سوهاج
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 6750

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   07/01/10, 12:44 pm

ههههههههههههههههههههه
جامده جداجدا فظيعه يا صفاء بجد
تسلم ايدك يا حبيبي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AhMaD JaMaL
مدير المنتدى
مدير المنتدى


ذكر
عدد المساهمات : 3816
العمر : 29
بلدك : قنا
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 14147

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   11/01/10, 12:06 am

فين الباقي ؟؟؟؟

-------------------------------------------
<br>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://3marh.mam9.com
eng elnakeeb
.
.


ذكر
عدد المساهمات : 136
العمر : 27
بلدك : سوهاج
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 3497

بطاقة الشخصية
مرئي للجميع:

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   13/02/10, 03:32 am

طبعا ده لازم يحصل
هو الباشا فاضى للناس دى
...... اشكال مواطنين بصحيح.........
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
آيه نائل
.
.


انثى
عدد المساهمات : 633
العمر : 26
بلدك : مصر
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 3203

مُساهمةموضوع: رد: حقا الشرطة فى خدمة الشعب   15/02/10, 10:46 am

هههههههههههههه
لذيذه
جميله يا صفصف
بس مش الكللللللللللللللللللللللللل بيعمل كده
أكييييييييييييد
بصراحه مواطن رزل يعنى موبايله اتسرق وجاى كمان يبلغ
ايه البجااااااحه دي
هههههههههههه
تسلميلى يا ثفثف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
حقا الشرطة فى خدمة الشعب
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Department of Architecture Forum - Assiut University :: المنتدى العام :: قسم الترفية والمواضيع الخفيفة-
انتقل الى: