Department of Architecture Forum - Assiut University
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Department of Architecture Forum - Assiut Universityدخول

pollهل توافق بأخذ اقوال الظباط والشهود ؟

1- انعم اوافق
4
80%
2- لا اوافق واكتفي باعترافها
1
20%
مجموع عدد الأصوات:
5

descriptionالنيابة العامة تحقق مع العضوة ندى Emptyالنيابة العامة تحقق مع العضوة ندى

more_horiz
التحقيق مع العضوه ندي

بدأت النيابه العامة بقسم العمارة التحقيق مع العضوة ندي في واقعة قتل عنيفة ادت الي وفاة نمله حامل واسفرت عن مقتلها وتعذيبها بشده وجاءت تحركات النيابة العامة بناء علي بلاغ تقدم به مجهول في المنتدي بانه شاهد العضوه ندي تتعدي علي نمله في الطريق وتستوقفها ويبدو انها كانت تطالبها باشياء اخري ولما رفضت النمله قامت العضوه ندي بقتلها مباشره دون هواده

وتضمن البلاغ واقعتين اخرتيين في مكان اخر بان العضوه ندي وشهرتها ( حابسه نمل ومدلعاه ) قد اعتدت علي قبيله من النمل في طريقها الي البيت وقامت بخطف 24 نمله علي سبيل الرهائن لحين تلبية رغباتها

واتهمت بعض المنظمات الاخري في واقعه ثالثه ان العضوه ندي لها سجل سابق مع جرائم النمل المتعدده الامر الذي يؤكد ان حادثه القتل التي حدثت قد ارتكبتها بعنف وقسوه مع سبق الاصرار والترصد

ونظم نشطاء النمل الحقوقيين حملة دعائيه ووقفه احتجاجيه صامته امام دار القضاء العالي بقسم العماره والتي ضمت مكتب النائب العام ومقر محكمة النقض والتي تعتبر اعلي محكمة مصريه رافعين لافتات تندد وتدين العضوه ندي وبيان لبعض صور ضحايا هذه العمليات خصوصا بعد اعتراف العضوة ندي في موضوع سابق بانها قد ارتكبت جريمه القتل وشرحت وابدت اسبابا غير مقنعه تبرر فيها وسيلتها لارتكاب مثل هذه الجريمه البشعه  

وطالبت المنظمات في احتجاجها باستخراج جثة النملة الاخيره التي لقيت حتفها لتوقيع الكشف الطبي عليها من قبل لجنة خبراء الطب الشرعي لبيان اسباب الوفاه

لكن مصدرا قضائيا في مكتب النائب العام اكد ان التصريح باستخراج حثة النمله لن يتم الا بعد انتهاء التحقيقات وسماع اقوال الظباط والشهود

توقيع
النائب العام

descriptionالنيابة العامة تحقق مع العضوة ندى Emptyرد: النيابة العامة تحقق مع العضوة ندى

more_horiz
بيان هام : اصدرت منظمت انتس رايت بيان ندد ( من ندى ) فيه بالعدوان الغاشم على النمل المصاب وتؤكد استخدامها لاسلحة محرمة نمليا

descriptionالنيابة العامة تحقق مع العضوة ندى Emptyرد: النيابة العامة تحقق مع العضوة ندى

more_horiz
رئاسة الجمهورية تمتنع عن ابداء الاراء حتى يصدر حكم المحكمة الدستورية العليا

more_horiz
يا جماعه بلاش نرمى الناس بالباطل
نستنى نشوف التحقيقات هاتقول ايه
وكمان لازم القانون ياخد مجراه

more_horiz
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]: cry_2:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]:c ry_2:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]:cr y_2:

[size=18]حرام عليكم يا جماعة[/size]

انا مظلووووووووووووووووووووووومة يا بيييه[/size]

[size=12]انا كنت بدافع عن نفسي وكمان ده قتل من غير قصد

انا فعلا باعترف اني قتلت بس قتلت نملة واحدة بس

لكن اي اتهام تاني انا ما ليش دعوة بيه

[size=12]انا باحتج وعايزة محامي[/size]

حسبي الله ونعم الوكيل

حسبي الله ونعم الوكيل

more_horiz
انا بثق كل الثقه فى هيئة القضاء العالى بالمنتدى
وهى هيئة نزيهه واحكامها عادله
متقلقيش يا ندى
هما لو لاقوا بصماتك على جثث النمل هاتبقى داخلاها داخلاها
انتى كنتى لابسه قفازات فى ايديك علشان البصمات ولا ايه ؟

more_horiz
ليه يا شيماء انتي معايا ولا ضدي

ربنا عالمظاليم

طيب طيب افتكريني كده بالخير بعد ما اسيبكم

وابقي طلي علي وهاتيلي حتى عيش حاف

اهيئ اهيئ اهيئ
فين ايام زمان

عدل سابقا من قبل a7mad_jamal في 13/01/09, 10:42 pm عدل 1 مرات (السبب : تم الحذف مؤقتا)

more_horiz
معاكى يا ندى طبعا
بس النمله المظلومه صعبانه عليا
وان كان يا حبيبتى بعد ما تسيبينا
كل يوم هابعتلك الغدا واخسى عليكى مش تقولى عيش حاف
لا هايبقى اكل من اللى قلبك يحبه
لدرجه انك هاتقولى
يارب افضل فى ......على طول
متعيطيش بقى متقطعيش قلبى Crying or Very sad

more_horiz
قرار النيابه العامه
سيتم تحويل العضوه ندي الي محكمة النقض العليا ومثولها امام المحكمه مع اخذ اقوا الشهود والظباط  وذللك خلال الفتره القاده
( لما نفضي شويه بس ) 

more_horiz
ربنا عالمظاليم

يا ريت يا ندى تعدليها ..
في حجات الواحد بيقولها ومبيخدشي باله .. بتغضب ربنا .. حتى لو كانت هزار
ربنا على الظالم .. ربنا ينصر المظلوم .. ربنا يحرر عزة وفلسطين .. ويرد كيد الكائدين

more_horiz
معاك حق يا بشمهندس

استغفرالله العظيم فعلا انا غلطت بس والله اكيد ما قصدش

للاسف الشديد حاولت اعدل المشاركة بس ما عرفتش
ياريت صاحب الموضوع بشمهندس احمد
او المشرفة فدوى تعدلها

وجزاك الله خيرا يا بشمهندس

more_horiz
تتهم اداره المنتدي بالعضوه ندي بانها تتعدي وتتلاعب بالفاظ دينيه خارج ارادتها ولكنها ستعاقب عليها

more_horiz
ما انت لسه قايل خارج ارادتها هاتتحاسب عليها ازاى بقى Evil or Very Mad

more_horiz
نوع من العقوبه ثم متنسيش ان النيابه العامه بتتلكك علي كل حاجه واي حاجه 

more_horiz
بيان من رئاسة الجمهورية

بناء على الاتهامات الموجه للعضوة ندى علي

فقد تبين ان الهجوم الحاد عليها ماهو الا لاثارة الفتنة الطائفية في دولة المنتدى

وقد قررنا نحن رئاسة الجمهورية بوقف العدوان الكامل وغير المشروط

الى ان يتم اصدار حكم نهائي بخصوص هذه القضية

وهذا للعلم والاحاطة

مكتب رئاسة الجمهورية

more_horiz
cheers يحيا العدل يحيا العدل

more_horiz
طيب ليه يا احمد مقررتش كمان
وقف النشر فى القضيه

more_horiz
احنا هنهرج ولا ايه  طيب تعدي وقؤلنا النيابه العامه بتغلس حبتين لكن القضيه الاساسيه مفتوحه ومش هتتقل احنا بس مستنين الشهود والظباط 

more_horiz
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
جامدة جدا جدا جدا جدا جدا
كل ده عملتيه يا ندى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

more_horiz
Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
اهيئ اهيئ اهيئ
يا عيني عليكي يا ندي
ربنا معاكي يا ختي
بس انا عاوزه اعرف القضيه حصل فيها ايه
همه الشهود والظابط هربو ولا ايه scratch

more_horiz
تقريبا ندى اللى هربت
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
lol! يا ندى انتى فيييييييييييييييييييييين
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد