شاطر
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

امثال اليومين دول

في 21/10/08, 08:49 pm

امثال عهد الكمبيوتر:
- القرد في عين امه بيل جيتس.
- اللي على راسه bad sectors يحسس عليها.
- لو لك عند الكلب حاجة...قول له يا webmaster .
- يا دار ما دخلك virus .
- ديسكك حصانك...ان صنته صانك.
- المكتوب على الديسك...لازم يشوفه الهيد.
- الكمبيوتر اللي فيه هاردين....يشتغل عليه اتنين.
- ابن الهاكر كراكر.
- ما اسخم من دوس الا ويندوز.
- المهنج حجته معاه.
- اللي ما عندوش fire wall ما يحدفش الناس trojans .
- الديسك اللي يوجعك...فرمته.
- السيرفر اللي من غير security يعلم ال hacking .
- لا تعايرني و لا اعايرك...ده الويندوز قارفني وقارفك.
- فلان وفلان كارتين في slot.
- ادي جهازك للصيانة ولو اتسرق نصه.
- كل برنامج وله كراك.





WITH MY BEST WISHES
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


عدل سابقا من قبل ABOEL7ASSAN في 08/11/08, 05:56 pm عدل 3 مرات
avatar
nada aly
مشرف سابق
مشرف سابق
انثى
عدد المساهمات : 1563
العمر : 27
بلدك : Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5608

رد: امثال اليومين دول

في 21/10/08, 09:47 pm
ههههههه لذيذة يابشمهندس
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 21/10/08, 09:50 pm
مشكورة اختة ندا على المرور والمشاركة الطيبة
وشكرا ع المجاملة
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
avatar
shereen
.
.
انثى
عدد المساهمات : 78
العمر : 29
بلدك : القاهرة
جنيه مصري : 3113

رد: امثال اليومين دول

في 22/10/08, 12:15 pm

هى فعلا حلوة با بشمهندس
ويالذات

القرد في عين امه بيل جيتس
ديسكك حصانك...ان صنته صانك.
- المكتوب على الديسك...لازم يشوفه الهيد


avatar
khaled
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 64
العمر : 32
بلدك : المدينة المنورة
جنيه مصري : 3110

رد: امثال اليومين دول

في 22/10/08, 10:52 pm
جامدة يا حسن
دائما جامد بافكارك المجنونة الغريبة
ربنا يوفقك
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 23/10/08, 12:19 pm
شكرا يا جماعة وبجد نوتوا الموضوع بالمشاركة
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 08/11/08, 05:58 pm
اللى ياكل لوحده يشبع

من طلب العلا يتفضل فى كابينه 4

فاقد الشىء يدور عليه


تأتى الرياح محملة بالأتربة


قال يامحشحشين
يكفيكوا شر الكمين

لاتبكى على اللبن فى البسكوت

اقطع عرق وحته بتلو

اطبخى ياجاريه الأنبوبه فاضيه يا سيدى

لو حبيبك عسل ما تحطلوش طحينة

اللى يتلسع من الشوربه يتصل بالمطافى

وبكره ترجع ريما من عند خلتها فى مارينا

ياداخل بين البصله وقشرتها حط قطرة علشان هاتدمع من ريحتها

اصوم اصوم وافطر على المدفع

القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر

ضربوا الأعور على عينه قالهم كسرتوا النضاره

اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر

المال السايب يعلم الطلبة

نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح

من خرج من داره مينساش يأخد المفتاح معاه

الباب اللى يجيجلك منه الريح شيله وركب قبنورى

المضطر يركب التاكسى

رب صدفة خير من ألف ليلة وليلة

اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط

المركب اللى فيها رايسين يلعبواطاولة

اللى خدتوا الأرعه تخدو ام الخلول

أكل العيش يحب الطعميه


avatar
r.sh.a
.
.
انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 29
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7236

رد: امثال اليومين دول

في 09/11/08, 09:48 am
المركب اللى فيها رايسين يلعبواطاولة
من طلب العلا يتفضل فى كابينه 4
جامدين يا بشمهندس
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 09/11/08, 01:23 pm
اى خدمة يا r.sh.a
وان شاء الله حيكون فى حاجات جديدة
avatar
r.sh.a
.
.
انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 29
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7236

رد: امثال اليومين دول

في 11/11/08, 12:48 pm
واحنا هنستنى
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 11/11/08, 01:30 pm
وان شاء الله مش هتستني كتير
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 12/11/08, 11:30 am
اللى بيته من إزاز ميغيرش هدومه فى الصالون

اقلب القدره على فومها يقع الفول منها

ياخبرالنهارده بفلوس بكره ينزل عليه أوكازيون

اللى معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره

جت الحزينه تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص

اللى ميعرفش يقول what

العين عليها lenses

قالوا للحرامى أحلف قالهم وحياة قلبى وأفراحوا

مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

امثال السواقييييين

في 12/11/08, 11:33 am

متبصليش بعين رضيه دنا طلع عين أمى فى
السعوديه

ربنا يحميكى من الميكانيكى

الحلوة أسمها تفاحة للسفر والسياحة

الحلوة من حلوان وصاحبها راجل غلبان

الحلوة من دمياط
وعليها أقساط

قصه كفاح مش جايه على المرتاح

متزمروش يابهايم دا السواق نايم

اجرى جري الوحوش و اوتوبيس ماتلحقوش

ملطووووووووووووووش

انتظروا المزيد
avatar
Marc_Samir
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 336
العمر : 32
بلدك : Luxor - Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 3259

رد: امثال اليومين دول

في 12/11/08, 05:01 pm
انت عامل أيه دلوقتى ؟
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 13/11/08, 09:00 pm
تمام يا باشا ذى الفل
تنقصنى رؤياك
وعلى فكرة صورتك منورة الدنيا يا باشا
ايه الحلاوة دي
avatar
medo
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 148
العمر : 38
بلدك : assuit
جنيه مصري : 3163

رد: امثال اليومين دول

في 14/11/08, 12:42 am
الموضوع رائع
وانا عايز اضيف حاجة
اخر الزمر طيييييييييييييييييييط
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 14/11/08, 12:44 pm
شكرا يا ميدو كتير على المرور والاضافة
وفعلا ذىما انت قلت
اخر الزمر طييييط
وده بيتقال لما واحد يحب يعمل مثلا فرح مكلف قوى وواحد بيعمل فرح ع الاد
النهاية واحد الاتنين اتجوزوا

وسمعت المثل اللى بيقول

اللى يتف تفة مايلحسهاش
وده بيتقال لما حد يرجع فى كلامه
avatar
Marc_Samir
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 336
العمر : 32
بلدك : Luxor - Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 3259

رد: امثال اليومين دول

في 14/11/08, 01:26 pm
ABOEL7ASSAN كتب:تمام يا باشا ذى الفل
تنقصنى رؤياك
وعلى فكرة صورتك منورة الدنيا يا باشا
ايه الحلاوة دي

الله يخليك يا حبيبى هذا بعض ما عندكم
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 14/11/08, 01:30 pm
thanx alot mark for ur pass & comment
m7md ibrahem
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 57
العمر : 31
بلدك : cairo
جنيه مصري : 3109

رد: امثال اليومين دول

في 17/11/08, 01:35 pm
القرد في عين امه بيل جيتس.
من طلب العلا يتفضل فى كابينه 4
اطبخى ياجاريه الأنبوبه فاضيه يا سيدى

ايه يا باشا الحلاوة دي
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 17/11/08, 09:23 pm
يا باشا
دا بعض ما عندنا
avatar
semsem
.
.
انثى
عدد المساهمات : 73
العمر : 31
بلدك : اسيوط
جنيه مصري : 3313

رد: امثال اليومين دول

في 21/11/08, 11:52 am
مجهود رائع
والامثال اروع
وخصوصا
trojansما يحدفش الناس fire wall اللي ما عندوش
lensesالعين عليها
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 21/11/08, 12:44 pm
شكرا للمرورك
والحمد الله ان الامثال عجبتك
وان شاء الله هناك المزيد
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 09/12/08, 09:39 pm

ورجعنا تانى بعد غياب طويل
مع شوية
عبارات مكتوبة على الميكروباصات
بعض العبارات اللي بنشوفها على الميكوباصات
واحنه طالعين في شوارع مصر

أصحاب
الباصات العامة للنقل
والخاصة برضه ببدعوا بكتابة أشياء غريبه
تعمل حسابي أقدرك،
تهزر معايا أعورك"



" الحلوه لما تتدلع، تخلى الاسفلت يولع
"



" ما تبحلقش كده يا لوح، دي جت بطلوع الروووح "



"
ما تبصش كده يا عبيط، الحلوه دي بالتقسيط "



" سوقوا بالراحه
يابهايم، أصل سواق العربيه نايم "



"الحلوه خوخه ،جت بعد دوخه
"




"الحلوه تفاحه، للسفر والسياحه "





"
دلعها فى الغيارات، وريحها على المطبات "





" متقولش دى بكام
دى جايه بدهب المدام "





" ان نام السبع ،شويه كــلاب يكلوه
"





" لما كنت عصفور كلونى، ولما بقيت اسد
صاحبونى"





مشنه مشنه بس ممشيه
حالنا"





تركب اسليك , تنزل اولع
فيك





ما تزعليش يا اموره بكره يركبلك مقطوره


اتمنى ان الجمل دي تعجبكم
ومستنى رأيكم ايه

avatar
semsem
.
.
انثى
عدد المساهمات : 73
العمر : 31
بلدك : اسيوط
جنيه مصري : 3313

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 09:29 am
جميلة الجمل دي كمان
وخصوصا

متقولش دى بكام
دى جايه بدهب المدام
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 10:50 am
فعلا جملة جامدة
ودى كمان لذيذة
ما تبصش كده يا عبيط، الحلوه دي بالتقسيط
avatar
eng_fatma a7mad
مشرفة المنتدى العام
مشرفة المنتدى العام
انثى
عدد المساهمات : 3560
العمر : 26
بلدك : أسيوط
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
. :
جنيه مصري : 12016
http://www.3marh.mam9.com

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 12:18 pm
بصراحة شوية حاجات انما ايه
زى العسل
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 12:19 pm
ميرسى كتيير
وان شاء الله
هيكون فيه حاجات اعسل من كده كمان
avatar
nada aly
مشرف سابق
مشرف سابق
انثى
عدد المساهمات : 1563
العمر : 27
بلدك : Egypt
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5608

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 02:23 pm
جمل جامده جدا يابشمهندس والى الامام دايما
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 02:37 pm
شكرا يا ندا
وان شاء الله
يبقى فيه جمل اجمد واجمد
avatar
Sara.A.S.M
مدير المنتدى
مدير المنتدى
انثى
عدد المساهمات : 1795
العمر : 30
بلدك : مصـــــــــــر
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 4724

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 03:00 pm
جمل جامدة يابشمهندس....
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 10/12/08, 03:04 pm
اى خدمة يا سارة
avatar
F-A_3marah
.
.
انثى
عدد المساهمات : 2676
العمر : 27
بلدك : أسيوط
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5934

رد: امثال اليومين دول

في 14/12/08, 07:40 pm
جامدة بجد يا حسن
وخصوصا الجمل اللي بتتكتب على العربيات النقل والميكروباصات
فعلا بيبدعو في كتابات غريبة
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 14/12/08, 10:30 pm
طبعا
السواقين دول شعراء
avatar
F-A_3marah
.
.
انثى
عدد المساهمات : 2676
العمر : 27
بلدك : أسيوط
التخصص : طالب في قسم العمارة
المستوى التعليمي : دفعة 2011
جنيه مصري : 5934

رد: امثال اليومين دول

في 20/12/08, 10:51 pm
دي شوية حاجات لقيتها قلت أحطهالكم
هما مثلين بس عجبوني

ما كل ما يحفظ الطالب يفهمه...............تاتي الامتحانات بما لا تحتوي الكتب

من سهر الليالي ..........نام للعام التالي

وان شاء الله هجيب حاجات تاني قريب
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 21/12/08, 05:12 pm
thanx alot ya F-A_3marah 3la edaftk
avatar
r.sh.a
.
.
انثى
عدد المساهمات : 1443
العمر : 29
بلدك : مصر حبيبتي
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : دفعة 2009
جنيه مصري : 7236

رد: امثال اليومين دول

في 19/06/10, 12:16 am
تحفة بتوع الميكروبايات
مع ان في حاجات كتير مش فهماها
دي مصر طلعت مليانة شعرا
دا رقم 6
مكسل اكتب اسم
.
.
ذكر
عدد المساهمات : 1910
العمر : 31
بلدك : Riyadh, Saudi Arabia
التخصص : مهندس معماري
المستوى التعليمي : متخرج
جنيه مصري : 3925
http://www.flickr.com/photos/aboel7assan

رد: امثال اليومين دول

في 19/06/10, 12:33 am
هههههههههه
الله معاكى هانت باقى اربعة
طبعا ناويلى نية بيضة
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى